آهن24

آهن24

فروشگاه اینترنتی آهن آلات
آهن24

آهن24

فروشگاه اینترنتی آهن آلات

ورق گالوانیزه کرکره سینوسی

ورق گالوانیزه با فرم کرکره سینوسی








برای پوشش سقف یا دیوار از موارد متععدی می توان استفاده کرد.یکی از این موارد ورق های فلزی است.

ورق های فلزی قابل فرمدهی بوده و می توان شکل های بسیار متنوع و جالبی از آنها ساخت.

از جمله فرمینگ های ورق گالوانیزه یا ورق گالوانیزه رنگی طرح شادولاین ، طرح سفال پالرمو ، طرح سفال ژنوا ، طرح دامپا طولی ، طرح لمبه، طرح ذوزنقه و طرح کرکره سینوسی است.

از طرح های بالا فرمینگ کرکره سینوسی ، ذوزنقه  و لمبه در دو نوع گالوانیزه و گالوانیزه رنگی قابل سفارش است.

مابقی فرم های گفته شده در بالا فقط به صورت رنگی قابل تولید است.

ورق کرکره گالوانیزه برای پوشش سقف سوله ، سقف انباری ، سقف پارکینگ ، سقف ساختمان و یا هر سایه بانی کاربرد دارد.

به علاوه از ورق های گالوانیزه کرکره ای می توان برای پارتیشن بندی یا استفاده به عنوان دیوار ، دور چین و حصار نیز استفاده کرد.

مقاومت بسیار بالا ، وزن سبک ، قیمت بسیار بسیار مناسب و قابلیت اجرا در هر فضایی باعث شده این محصول همیشه از پر فروش ترین کالاهای ساختمانی باشد.

ورق های گالوانیزه سینوسی معمولا در ضخامت 0/5 میلی متر تولید و عرضه می شوند ، اما بسته به نوع کار می توان از ضخامت های کمتر یا بیشتر نیز استفاده کرد.

ضخامت معمول بین 30 صدم میل تا یک میلی متر است.

ابعاد ورق های گالوانیزه کرکره سینوسی  چقدر است؟

چون این ورق ها از رول تولید می شوند و ماحصل پرس و برش از رول ورق های گالوانیزه یا گالوانیزه رنگی می باشند ، مضاربی طولی از عرض رول ورق گالوانیزه خواهند بود.

ورق های گالوانیزه یا گالوانیزه رنگی به طور معمول در دو عرض 100 و 125 سانتی متر تولید می شوند.

پس نهایتا ابعاد ورق های کرکره سینوسی گالوانیزه ،  وق هایی با طول دلخواه از 50 سانت تا 12 متر و با یکی از دو عرض 100 و 125 سانتی خواهند بود.

عدد 100 ویا 125 سانتی متر عرض خام و یا صاف ورق هاست،د حالیکه بعد از کرکره شدن این ورق ها ،خروجی از دستگاه برای عرض 100 خواهد بود سانتی متر  و برای عرض125 خواهد بود   سانتی متر.

برای محاسبه تعداد و ابعاد ورق مورد نیاز خود از جدول زیر کمک بگیرید:

وزن ورق کرکره سینوسی گالوانیزه چقدر است؟

وزن این ورق ها هم مانند سایر آهن الات که در بخش محاسبه وزن توضیح دادیم قابل محاسبه است.برای مثال وزن یک متر مربع ورق 0/5 میل گالوانیزه برابر با حدود 4 کیلوگرم می باشد.



عرشه فولادی (متال دک)

عرشه فولادی (متال دک ) چیست؟

عرشه فولادی یا متال دک سازه ای از جنس ورق گالوانیزه با ضخامت 0/8 میلی متر تا1  میلی متر با عرض خام 125 سانتی متر  و عرض کارده مفید یک متر با طول دلخواه می باشد.

کاربرد اصلی عرشه فولادی برای سقف های ساختمان است. برای سقف های ساختمان با تعداد طبقات بالا (برج ها) سرعت ، امنیت و کیفیت اجرا بسیار کاربردی است.

در گذشته ای نه چندان دور از تیرچه و بلوک برای اجرای سقف سفت کاری ساختمان استفاده می شده است که هنوز نیز کاربرد دارد.

اما با ورق های عرشه فولادی و بتن ریزی سقفی امن ، سریع و با کیفیت خواهید داشت .

ورق عرشه فولادی

 امروزه ساختمان ها را با شیوه های سنتی نمی توان ساخت . سرعت و امنیت دو عامل اجتناب ناپذیر در ساخت ساختمان های امروزی است.

در گذشته نه چندان دور برای رنگ آمیزی یک ساختمان از رنگ و قلم موی رنگ استفاده می شد و با زحمت فراوان نیروی انسانی این کار انجام می گرفت.اما امروزه با ابزار های جدید مانند ابزهای پمپ باد و ... یک ساختمان را با نیروی انسانی کمتر ، سرعت و دقت بیشتر و کیفیت کاملا متفاوت می توان رنگ کرد.

این مثال شاهدی بر مدعای استفاده انسان از ابزار روز است. در صنعت ساختمان نیز دیگر دوره دیوار  روی دیوار گذاشتن و تیرآهن و اسکلت و میلگرد بافی و .... گذشته است !

اکنون زمان آن رسیده است که یک برج 10 طبقه را در 3 ماه بسازید و به مشتریانتان عرضه کنید !

عرشه فولادی یا متال دک سازه ای است فولادی که برای سقف های یک ساختمان کاربرد دارد.

این ورق ها که معمولا از جنس ورق گالوانیزه با ضخامت 0/8 میل تا 1 میل بوده و با شیار و  خم های خاصی که دارند به سهولت در ساختمان به جای سقف های قدیمی نصب شده و با توجه به اینکه داخل این شیارها با بتون آماده پر می شود سرعت اجرا و امنیت ساختمان با هیچ تکنیکی قابل مقایسه نیست.

نصب عرشه فولادی با استفاده از گل میخ بوده و بسیار راحت است.

بعد از نصب ورق های عرشه فولادی توسط گ میخ به ستون ها ، آنرا برای بتون ریزی آماده می کنیم. سپس بتون آماده سقف را کامل می کند.

مهمترین دلیل استفاده از این نوع سقف را کیفیت و سرعت بالای اجرا می دانیم.

با توجه به محدودیت حداقلی ظرفیت تولید این نوع سقف برای حداقل 200 متر توصیه می شود. برای سقف های (مجموعا) کمتر از  200 متر روش های قدیمی تر پیشنهاد می شود.

در ادامه نقشه گرافیکی ورق های متال دک (عرشه فولادی) به همراه چند نمونه انجام شده را برایتان قرار می دهم :











از ملزومات نصب سقف های متال دک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ورقه عرشه فولادی گالوانیزه

گل میخ

بتن